Ahad, 26 September 2010

Tulisan Gua (Writing Cave)


Tulisan gua atau writing cave adalah menjadi petunjuk tentang adanya kehidupan manusia zaman purba yang mendiami gua-gua sebelum pupus akibat hentaman meteor
atau berlakunya migrasi seiring perubahan cuaca dunia.

Pada zaman jalur lebar menuju status negara maju ini, tulisan gua ini masih
lagi wujud. Ini menunjukkan spesis manusia zaman purba ini juga masih wujud.

Kajian yang dijalankan baru-baru ini mendapati spesis manusia purba ini
tidak lagi menulis di gua-gua tapi menconteng di:
1. Lif yang tiada CCTV
2. Tiang-tiang
3. Tembok
4. Tandas awam
5. Telefon Awam
6. Hentian bas
7. belakang seat Bas

Jelas sekali manusia purba ini jenis yang suka-suka nak menconteng mana-mana tempat tanpa memikirkan kesan kepada orang sekeliling. Cuba bayang dalam lif tertulis perkataan lucah atau perkauman. Bila budak-budak mengeja lepas tu tanya kat mak dia apa itu "#&%$@8" ha siapa nak jawab...?
p/s: Contoh gambar diatas adalah Writing Cave yang tidak mengandungi perkataan lucah atau perkauman bagi menjaga sensitiviti pembaca.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan