Sabtu, 11 September 2010

Parking paling mahal...


Parking paling mahal?...
Argghh..kena lagi dah saman parking..update dari MYEG melalui email aku menyatakan jumlah saman ada 2 berjumlah rm140 yang perlu dijelaskan. Kalau aku parking dalam kompleks pun baru seringgit..parking tepi jalan rm70 maa…kira parking paling mahal dalam hidup aku le tu..
Apa nak dikata..bayar ajela..

Memetik laporan sebuah akhbar:
KUALA LUMPUR: Sejumlah 53 peratus atau 2,289,946 daripada keseluruhan 4,318,651 jumlah saman lalulintas yang dikeluarkan Polis Diraja Malaysia (PDRM) tahun lalu sudah selesai dibayar.
Terfikirlah aku..Dari 4 juta saman tu kalau ambik separuh daripadanya darab dengan rm300..maka:
2,000,000 X rm300=rm600,000,000. (Enam ratus juta)..
Itu jumlah tahun lalu..belum termasuk tahun lepas-lepas dan tahun akan datang…hasil saman je dah melebihi setengah billion…
Kisah saman aku tu bulan depan nak hidupkan roadtax motor dah tentulah nak kena settle dulu saman tu..diskaun pun dah takde…

Nota: Berhati-hati di jalanraya dan patuhi isyarat lalulintas. Keselamatan diri anda paling utama. Duit bukan segala-galanya..huhu
Lagi satu daftarlah saman alert yang disediakan MYEG ni..tidakla terkejut sangat
masa nak renew roadtax nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan