Khamis, 15 Januari 2009

Aquaria

Last week punya last week di tengahari Ahad yang suam-suam tergerak plak nak install
sebijik aquarium dalam opis aku. Kisahnya bermula pada malam sebelumnya..
Jeng..jeng..jeng...
Aku punyala khusyuk baca rencana ICMI - consultant untuk call center
tentang Abseenteism. Salah satu punca Absenteeism tinggi disebab
stress..so terpikirla kalau ada satu aquarium boleh lepak-lepak kat sofa
sambil tengok ikan berenang..
Tengahari tu jugak aku propose kat Boss melalui sms..Boss pun proceed
terus je aku menuju ke kedai ikan sekitar georgetown survey harga.

Fasa Pertama:

Kedai 1 (Simpang nak ke Jelutong) :
Aquarium 2'x1' (2nd hand) - Rm 20 -kira murah juga lepas amoi tu kena
ayat2 cinta aku hahaha...
Beli Filter - Rm24

Kedai 2 (Tingkat 3 Prangin Mall):
Tank Cover - Rm48
Anti Clorine - Rm1
Penyauk - RM 1.50
(Cukupkan Rm50 nak swipe..huhu)

Kedai 3 (Jalan Burmah):
Pokok - Rm3
Ikan - Rm8
Food - Rm1
Wheel - Rm3.4

So dah total-total = RM113.

Kira bujet murah jugak nak install sebiji Aquarium
kat ofis atau rumah. So jangan takut nak melabur
skit untuk aquarium. Nikmatnya tak terkata..hehe

p/s: Minggu lepas aku kaut batu ngan cengkerang kat
Batu Ferringhi. Minggu ni cadang-cadang nak cari tumbuhan
dalam air ngan kayu. Perggh aku dah terbayang saat indah
ikan berenang-renang dicelah kayu disekeliling tumbuhan
hijau..superb...!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan