Khamis, 7 Februari 2013

Kisah Cinta Kawanku

Masa belajar kat U adala sorang kawan
aku ni sudah jatuh hati pada seorang makwe
seksyen sebelah..kawan aku ni agak skema
orangnya dan bab study nombor 1. Mungkin
cinta pertama dia..masalahnya dah suka tapi
segan pulak nak tegur makwe tu dan hanya 
menyimpan perasaan..
Masih lagi teringat lagu pevret kawan aku ni
Bunga Padang Pasir nyanyian kumpulan Sofea.
Bila nyanyi siap feeling-feeling bagai. Tahap
angau budak ni..kadang-kadang kelakar
kadang-kadang kesian pun ada.


Habis study kami membawa haluan masing-masing
dan kini kawanku bekerja sebagai pensyarah
dan dengarnya dah ada title "Ir.".

Last sembang dengannya aku pun menanyakan
sambungan kisah cintanya dulu..kira macam episod
drama yang tergantung dan beginilah cerita kawanku..
"ha ha ha! si dia tu cuma tinggal memory shj.. 
aku penah trace dia by sorg kwn aku ms stdy dlu. 
kwn aku tu serumah dgn dia. tp time tu dia dh tunang. 
so aku x ambik port psl dia lg.. lebih memilukn dia siap 
jemput aku lg ms kenduri kawin dia.. dah brp kali aku merantau.. 
jap duk png, jap duk perlis, jap duk johor.. skrg blk utara.. 
kj dkt dgn kg.. aku pun dah byk kali tewas dlm cinta ni..xpe 
la aku redha dgn smua tu.. dah bkn rezeki.. bkn semua yg 
kita nak akn dapat.. Mungkin Tuhan nak bagi yg lebih baik.. 
sowy la aku meluahkan nukilan rasa skit.. 
dlu apa2 hal ko la tmpt aku bercerita.. 
teringat zaman kita muda2 dulu.."

Gagal dalam bercinta memang pedih tapi
memetik kata-kata kawanku mungkin Tuhan
nak bagi yang lebih baik..Wallahualam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan