Khamis, 3 Januari 2013

Kedai Kain Jackass

Kedai kain Jackass memang terbaik
untuk dilewati sahaja. Lawat usahlah
apatah lagi nak beli.
Ke'Jackass'an seperti berikut:

1.Bangunan 3 tingkat, kaunter hanya
satu ditingkat bawah.
2. Kaunter satu, cashier satu.
3. Kain-kain yang dijual sangat
ekslusif kononnya..tudungnya sahaja
ratus-ratus harganya.
4. Harap maaf kad kredit tak diterima
line down..(tapi kad debit boleh pakai.
.logik ke line down..line down kepala
lututlah..)
5. Buatla 'settlement' barula boleh
proceed dengan bayaran lain. Itu pun
aku nak kena ajar je...
6. Dahla benda senang tak boleh buat
pastu 'tendang' customer macam bola.
7. Cashier: "Jah! (panggil cashier kedai tudung),
kau tolong jap customer ni..kad kredit problem.."
8. Cashier satu lagi bawala kad kredit
aku ntah kemana..dalam 10minit datang
balik cakap still tak boleh.
9. Lebih setengah jam tak dipedulikan
aku pun memberi nasihat:
"Kalau dah tau kad kredit tak diterima
letakla notis bagitau ada masalah"
10. Biasala..cashier bodoh sombong
memang tak nak terima..nak juga lawan,
seboleh-boleh dia cakap biasanya boleh.
11. Bengang..aku bayar cash 200 lebih..
sakit hati sebab hilang 200 point.
12. Tetiba satu cashier yang tiba-tiba
ada menyampuk percakapan aku dengan
cahier satu lagi..hah kena ayat power aku..
"kau diam..! customer always right!"..
Hambek kau senyap...haha.
13. Kalau ada silling, memang aku tabur
atas kepala dia.
14. Begitulah pengalaman ngeri membeli kain
di kedai kain Jackass..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan