Rabu, 5 Disember 2012

Kerjaya menoreh getah..ada berani?

Foto ini dirakam pada pukul 12:30 pagi di jalan Tenang -Labis.
Di kala 'kita-kita' tengah nyenyak tidur kat rumah, 'mereka' dah
gerak ke kebun untuk menoreh getah.
Pengalaman aku di kebun getah:
1. Masa tu kat kebun getah abahwe, lebih kurang jarak 10 meter
dari aku, harimau akar melintas..ekornya panjang ke atas, memang jelas harimau!
Abahwe tak jauh dari aku, so aku takla cuak sangat..

2. Masa tu kat kebun getah abah, kononnya nak tebas-tebas semak
kat tepi lereng bukit..tebas punya tebas dalam jarak 2 meter
baru ternampak tedung selar tengah melingkar..gila besar lengan
orang dewasa..warna kuning sisik timbul..hilang terus cita-cita nak
menebas!

So..aku respekle apek ni yang gigih nak menoreh getah tengah
malam..dengan nyamuk, agas, sarang labah-labah, lipan, belum campur
binatang-binatang dan hantu..seramnya!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan